torsdag

Gröna linjen

Jag ska försöka förklara - bilden föreställer Östermalm och det är där laget med blå skjortor hör hemma. Hammarby hör hemma på Södermalm och om dom hade byggt en ny Stadion på Östermalms IP så finns det inte en chans/risk i världen att Bajen hade valt det som hemmaplan, eftersom det skulle vara en dödsdom för föreningens herrfotboll. Inte en jävel som håller på Hammarby skulle få för sig att åka dit för att se på fotboll.



Klubben från Östermalm - som spelar i Allsvenskan och som dessutom har nått en del framgångar på sistone - har lagt ner miljoner på en reklamkampanj i TV, radio och runt på stan för att locka över sin publik till fel sida (rätt sida) om Slussen. Hammarby som går skitdåligt en serie under har knappt satsat ett öre för att marknadsföra premiärmatchen på Nya Söderstadion, men har trots detta i skrivande stund sålt 30 767 biljetter till matchen - sisådär 5 000 fler än vad östermalmarna har krängt iväg till sin match i Allsvenskan dagen efter. Dessutom så kommer örgrytarna med ett par hundra goa gubbar till Bajens match, alltmedan det blå laget får hjälp av Norrköping med publiksiffran då dom kommer till Nya med sisådär 3000 man.

Jag bryr mig inte om att det blå laget gästspelar på Nya, jag är mest road, men jag vet att om Hammarby hade flyttat norrut till Östermalm så hade klubben upphört att existera för mig - helt otänkbart. Jag hittar inte ens dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar