tisdag

Vem kan man lita på och körigt schema

På TV-nyheterna igår fick man lära sig att det ska utredas huruvida Migrationsminister Tobias Billströms fifflande med aktier har skadat hans förtroende. Jag säger spara dom pengarna, för jag kan berätta på en gång att det är på det lilla viset. Frågan är väl snarare om det överhuvudtaget finns någon som verkligen litar på den där filuren fortfarande och som på fullt allvar tror att mjölet är rent i hans påse.
Fast det tragiska är väl egentligen att Tobias inte är så mycket värre än många andra vid makten - han råkade bara bli upptäckt.


Ikväll 19.15 är det dags för hemmamatch igen, den här gången är det Edsbyn som kommer på besök och eftersom matchen går i TV (TV4 Sport) så ser jag fram mot en arbetsdag i total generalkaos. TV-folket har alltid en sjuhelvetes massa önskemål (läs krav) på hur körschemat ska se ut, så jag brukar få ändra fram och tillbaka som en babian och sen är det ändå inte en jävel som följer det där körschemat. Själva ändrandet i sig är givetvis inte det minsta ansträngande, men sen måste jag skutta runt hela Zinken och dela ut nya scheman till alla som anses vara i behov utav en sådan planering. Vaktisar, hemma- och bortalag, domare, sekretariat, Z-tältet, säkerhetsfolket (eeh...det är ju jag), publikvärdar, bollkallar, kök och säkert några till som jag inte kommer på nu. Javisst ja, kvantingarna som sitter i det lilla vita utvisningsbåset ska ha ett schema dom med...och den inhyrda firman som sköter dukningen av reklamskyltar...och...

1 kommentar:

  1. Sexansvarig måste ju också få scheman....

    SvaraRadera