söndag

20 år innanför tullarna

1 december 1993 flyttade jag in i det här huset som jag fortfarande bor kvar i, så just idag har jag bott här i 20 år, fast jag har lite ont i bihålorna så just idag är jag inte så stark. De första åren bodde jag i en rätt stor etta på andra våningen, men eftersom man alltid ska sikta uppåt så flyttade jag upp till en stor (lätt lutande) tvåa på fjärde våningen efter sisådär åtta år eller nått sånt.

Heleneborgsgatan 1993
Även om tiden har stått rätt stilla just på min gata så har Hornstull förändrats rätt kraftigt. Men vi har fortfarande kvar bänkfyllona som väl är och det dröjer förhoppningsvis ett tag innan det blir som hipstersöder vid Nytorget. Jag har i alla fall inga planer på att flytta, så ett fyllo kommer hur som helst att bo kvar.

Frrrässsss...
Igår fick brödrosten sig omgång nummer tre med laserkanonen. Den här gången kom blåsorna nästan på en gång och det känns helt okej om man bortser från att armen är lite stel. Men hela jag är rätt stel, så det funkar bra ihop.
Nu börjar färgen försvinna lite och man kan se en aning utav tatueringen som fanns där tidigare, som jag hade glömt bort. Man vet att man är gammal eller möjligtvis att man har för många fyllgaddningar när man inte ens kommer ihåg de som man har gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar