fredag

He's out

Det är såklart redan tillräckligt många som skriver om Mandela idag, men och andra sidan så lär det ju inte göra någon större skada med några rader till.
Vissa saker eller människor förknippar man med olika saker, de få gånger jag stryker en skjorta så tänker jag exempelvis "det brinner som eld" eftersom en snubbe som jag lirade boll med för toklänge sen en gång sa till mig att det är viktigt att stryka axlarna ordentligt därför att det partiet bär upp hela skjortan och han gick under artistnamnet Det Brinner Som Eld.



Vad har det här med Mandela att göra din idiot tänker ni, jo varje gång jag funderar på honom så tänker jag även på Tyson. 11 februari 1990 befann jag mig på en turistö nordväst om Sahara och jag minns att jag fick syn på en löpsedel med en bild på en frisläppt Mandela bredvid en bild på Tyson som satt på golvet nyknockad av Buster Douglas och rubriken löd, He's Out!.

3 kommentarer:

  1. Bästa tidningslöpet jag har sett någonsin. Skrev så här i natt på fejset.

    Gick förbi ett tidningsstånd svårt bakis på Las Palmas när typ Daily Mail hade rubrikerna

    DOWN - Iron Mike knocked by Buster Douglas
    OUT - Nelson Mandela released from prison.

    SvaraRadera
  2. Undrar om det är friskt eller obehagligt att vi tänker på samma saker.

    Du minns säker vem Det Brinner Som Eld var också, eller han är väl fortfarande.

    SvaraRadera
  3. Min syssling. På riktigt.

    SvaraRadera