fredag

Iskalla teorier

När jag kom in till kansliet igår när jag hade varit ute en stund innan lunch och Bagdad berättade att matchen på Nya Söderstadion var inställd på grund av att dom inte kunde få upp isen så kände jag hur bandybollarna jag hade i luften ramlade i golvet med ett brak och sen upplevde jag kolossal tomhet. Från att ha haft så många bollar i luften att jag lätt hade kunnat tävla i - och vunnit - de nordindiska mästerskapen i jonglering till att tappa hela skiten på ett ögonblick var en mycket märklig och mystiskt obehaglig känsla.
Men av det jag hittills har fått reda på av förhandlingarna om matchen 10 januari så verkar det ha löst sig så bra som det överhuvudtaget var möjligt.



Det som stör mig nu är de konspirationsteorier som bland annat dyker upp som kommentarer på vår hemsida. Djupingarna skriver om att "Bajen är klubben som inte kan styra upp någonting" eller att det är vi som på något sätt har ställt in matchen på grund av för klen biljettförsäljning. Det gör mig så ilsken att den gamle boxaren i mig vill plocka fram hopprepet igen.
Tror någon på fullt allvar att vi kan ringa till Tele2 Arena och be dom skämma ut sig totalt genom att gå ut med att dom inte klarar av att fixa is och detta på grund av att vi tycker att dom har sålt för få biljetter!?

Ni läste rätt - att dom inte har sålt tillräckligt med biljetter. Jag ska kortfattat förklara hur en sån här affär ser ut.
När Robbie Williams ska spela i Globen så står inte han utanför och säljer plåtar, biljettförsäljningen sköter arenabolaget och sen betalar dom honom för att han ska komma dit och spela. Det är inte heller Robbie som bygger scenen, det är det ett annat bolag som sköter och om den inte hinner bli klar i tid så att spelningen måste ställas in så är det hyfsat korkat att skylla detta på sångfågeln Williams. Hajar ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar