fredag

Ta det lunga

Förstår att det är tröttsamt att läsa om min degsega förkylning, men det är antagligen en viskning jämfört med hur tröttsamt det är för mig. Det positiva just nu är att den på något vis har vandrat från näsan ner till lungorna, vilket gör att det hugger till varje gång jag djupandas eller skrattar så jag har bestämt mig för att sluta med det. Jag ska bara andas sakta och ha astråkigt framöver och fundera på hur det här på något vis ska kunna anses positivt.

Titta sjukt noga och se fyrverkerier i skyn
Matchen var i alla fall en upplevelse igår och eftersom jag hade sabbat mig själv och mina punglungor genom att kånka våra nya kravallstaket  - som är dubbelt så fina och dubbelt så tunga - i några timmar så blev jag tvungen att se andra halvlek genom fönstren i värmen på kansliet. Första halvlek såg jag från platsen mellan avbytarbåsen och det är fan så mycket najsare än att sitta inglasad. Bandy ska vara kallt.

Mellanbåsenvy
Nästa match är redan imorgon i Ljusdal och sen är det dags för hemmamatch igen på måndag och om hälften av de 6347 besökarna från igår kommer tillbaka så får vi vara mer än nöjda. Match varannan dag är lite väl häftigt även för riktiga bandynördar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar