söndag

Hallå hallå Socialgrupp två

Härligt att vakna upp till ännu en grönvit dag. Med lite flyt och några snabba skär så kan vi värma upp genom att hämta hem ytterligare en titel till Zinken då Hammarby möter Edsbyn i Svenska Cupens final i bandy 14.00. Vill ni följa den nagelbitaren så kan ni klicka här.

18.20 är det sedan dags för herrlaget i fotboll att gästas av Sirius, just nu kan man på officiella hemsidan läsa att det har sålts 18 654 biljetter till matchen, men är man slug så tittar man på Twitter och lär sig att den egentliga siffran är 19 259. Barometermannen på hemsidan kanske sover ruset av sig fortfarande.
Biljettförsäljningen stod i går och trampade vatten eftersom idioterna på AXS hade valt att stänga ner hemsidan för underhåll just igår, så att det helt enkelt inte gick att köpa sig ett inträde. Man väljer alltså att fimpa försäljningen dagen innan Skandinaviens mest publikdragande lag ska spela en av de viktigaste matcherna i mannaminne. Jag tänkte skriva att jag inte fattar hur dom tänkte, men så kom jag på att dom givetvis inte tänkte alls.



Som vanligt på matchdagar - och alla andra dagar för den delen - så surfade jag runt på lite olika forum och jag hittade ett fesslit förslag på en ny ramsa.
"Tjack i skogen, Bajen trogen, hallå hallå Socialgrupp 2".
Enligt Wikipedia så betyder Socialgrupp 2 medelklass eller gymnasie/företagare. Där vet jag inte hur man har tänkt, men det är en latjo ramsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar