måndag

Koh Chang

Nu har vi antligen hamnat pa "On Elefant" langt ifran tokfranstrasket Pattis. Som varje ar sa lovar jag mig sjalv att aldrig satta nagon av mina fotter dar igen. Men, men...
Sist jag var har sa fastnade jag och Herr G. har i tre och en halv vecka och jag har ingen aning om varfor. Det ar vackert och det, men efter alla strapatser pa resan sa har jag svart att tro att vi kommer att stanna har i en vecka.
Chang ar ju landets nast storsta o och jag vill garna se vad den mer har att bjussa pa. For att inte tala om alla oar runt om.
For dom som ar sugna pa templen i Angkor sa kan man kopa tur och retur harifran med visum for ca 700 kr.
Bandyfinalen blev val som vantat. Mystiskt att sitta och se den pa ett stalle som kunde varit Corso, Bijon eller nagon annan lokalfyllekrog. 10-12 svenska lokalalkoholister som vralar om att man ska sanka volymen pa TV:n och som inte haller kaften for an man hotar dom med att slita huvudena fran deras kroppar. Same same but...

3 kommentarer:

  1. Hej hjartat jag sitter pa bkk och ska hem. skiten star som en fontan ur arslet, sa det var faktiskt gransfall pa att jag fick stalla in hemresan!

    vi hores (det blev ett kul ord!)

    SvaraRadera
  2. Annars står ju skiten mest som en fontän ur munnen din...

    SvaraRadera
  3. Kom hem nu Totte. Även om det är minus tolv på nätterna så har vi nu dagsmeja på dagarna. Dagen är längre än natten och allsvenskan knackar på dörren.

    Det verkar som om V har ett otroligt positivt inflytande på dig. Att få läsa en sådan här spännande reseblogg trodde jag nog aldrig jag skulle få uppleva från dig.

    Som du själv skrev har du ju förut varit ganska stationär. Hur är det med ryggen? Har värmen och det roliga livet fått bort smärtan?

    Enjoy your holiday, buddie and send my regards to V.

    SvaraRadera