tisdag

Duvdöd


Dagen började med en olycka. När jag cyklade mot kontoret så dök det plötsligt upp två duvor på gångvägen där jag kom susande. Eftersom jag har trafikvett så minskade jag på farten och försökte styra undan från dom båda fjäderfäna. Men det ena kräket sprang hela tiden och ställde sig i min färdriktning och även fast att jag saktade ned mer och mer så slutade det med att jag i knapp styrfart körde över den idioten med framhjulet. Den tillplattade fågeln flög upp i luften men kom bara några meter innan hon/han seglade ned och landande med magen uppåt.
Fasansfull start på dagen. Tänk er att krossa den största symbolen för fred som finns.

1 kommentar:

  1. förra året blev jag påsprungen av ett rådjur i bilen. observera!! jag körde inte på den, den hoppade på bilen. repade hela huven.. men duvan, den var värre.. omen??

    SvaraRadera