torsdag

Glad påsk

Ja ja, inte världens mest genomtänkta blogg, jag vet. Men samtidigt som många jobbar halvdag eller inte jobbar alls idag så ska jag larma av och låsa upp på jobbet kvart i sju och jag är helt enkelt för nyvaken för att kunna haspla ur mig nått vettigare än så här.




Kom på en sak. Hur många av alla som nu helt plötsligt säger sig bry sig skitmycket om Notre-Dame i Paris har överhuvudtaget tänkt på den där kåken det senaste året eller till och med de senaste åren. Men såklart, om alla skriver om det på Facebook så måste man ju hänga med i svängarna. När jag läser om hur mycket pengar som på kort tid har samlats in för att återuppbygga katedralen så tänker jag bara att det vore ju fint om det gick lika lätt att få in pengar till människor vid exempelvis naturkatastrofer. Ett hus är faktiskt bara ett hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar