onsdag

The Wall


Slöfluktade i Aftonbladet om kuppen och blev bra snopen när jag fick syn på den här bilden på Lelle och läste följande.

"I Bangkok finns hundratals bofasta svenskar.
En av dem är Lennart Olsson, 49, från Farsta.
- Det är gott om militärer här, vi såg ett tiotal tanks och jeepar med kulsprutor på taket.
Lennart Olsson driver sedan 20 år tillbaka en krog i Bangkok."

Krogen heter The Wall gott folk och serverar finfina Frozen Margaritas.
Har även en kamrat som har testat att sova på gatan utanför och det fungerade utmärkt. Han somnade på trottoaren och vaknade i en tältsäng som någon vänlig själ hade baxat ned han i.
Bra krog.

6 kommentarer:

  1. Lelle ser hal ut. Obehaglig utseende.
    Jag skulle nog inte besöka hans krog. Känns som han skulle kunna göra mig illa.

    SvaraRadera
  2. Han är snäll. Lärde oss att dricka Margaritas med förklaringen att saltet på glaskanten är bra för alkoholister.

    SvaraRadera
  3. Var det han som var "Lelle" med frukostbuffén som brukade vara ute och simma på morgnarna.

    SvaraRadera
  4. Salladsbuffé var det och han simmar nog än. Fessli typ.

    "Salladsbuffén är serverad i köket."

    Han har även fina rum man kan hyra ovanför restaurangen. Hyrde ett några timmar när jag hade åkt tåg en hel natt. Hyrde och hyrde, lånade passar kanske bättre för jag behövde inte betala.

    SvaraRadera
  5. Han ser ut som någon som är på de ondas sida i filmen Pusher. Eller de godas beroende på vilken sida man supportar. Beroende är hur som helst ordet. Oavsett om det är danskt fultjack eller thailändsk blindsprit.

    Själv vaknade jag upp en tidig morgon lutad mot en vägg i Spånga centrum, efter att minnesmässigt direkt innan ha tagit en öl vid bardisken på Kvarnen. "Hur kom han dit?", kanske de flesta frågar sig. Själv får jag från och med nu ställa frågan "Varför var inte Lelle där med tältsängen?".

    SvaraRadera
  6. Fast jag tror inte att det var Lelle själv som fixade tältsängen. Det gjorde nog en liten tant som sålde wokade nudlar ur ett litet rullande gatukök på andra sidan gatan. Men det är lite oklart.

    SvaraRadera