torsdag

Journalister


Nu är det på tiden att någon som jag klagar på alla klagande journalister som gnäller om hur besvärligt deras jobb är.
Om jag slår upp blaskan för att läsa om Zlatan så vill jag läsa om Zlatan och inte om hur himla svårt det är för dom stackarna som "tvingas" intervjua honom.

Det är antagligen ett rent helvete att köra 4:ans buss från Hornstull till Gullmarsplan. Men om jag tar den turen så vill jag bara komma fram i tid för att hinna ta några öl innan matchen på Söderstadion. Tänk om jag skulle tvingas höra chauffören sitta och gnälla i micken hela vägen och spy galla över alla klantskallar i sina små fula bilar. Resan är nog seg ändå. Jag fattar att det är trist, men jag vill bara från A till B och skiter i om han inte gillar sitt skräpjobb.

På samma sätt är det när jag läser bläddret, jag skiter i om dom tycker att det är ansträngande att få ut någon skrivbart ur bollsparkarna. Jag vill läsa om fotboll, inte om journalistik.

Om dom tycker att deras yrke är för ansträngande så behöver dom inte anstränga mig med den informationen utan kan byta jobb.
Varför inte köra buss?

1 kommentar: