torsdag

Domslut...


"Fröjdfelt erkänner misstag i Hammarby-matchen."

Jaha, vad hjälper det oss nu?

Igår hade AIK fått tillstånd att bränna av lite eld längs ner på läktaren. På TV såg jag minst 10-12 bengaler mitt i publikhavet. Får AIK straff?

Bajen brände (vilket jag inte försvarar) av en häxpipa och 3-4 bengaler mot DIF. Straffet blev 200 000 kr i böter och tre minuspoäng.

Förbundet delar för övrigt lokaler med AIK.

Jag vet att några fåntrattar hoppade eller försökte hoppa in på planen mot DIF också, men jag blir lite putt när Bajen sågas och sen får man se på TV hur AIK eldar på och får istället beröm för stämningen av kommentatorerna.

Och ja, jag är bitter.

2 kommentarer:

  1. Skönt med en bitter Albyl Saliv men håll med att om att glada gemytliga Bajen har kommit jävligt billigt undan från krititk genom åren jämfört med AIK och DIF.

    SvaraRadera
  2. För att inte tala om böter...

    SvaraRadera