fredag

Diamantbröllop


På lördagen ska familjen fira mina och min kusins 40 år, min morsas 60 år och att mormor&morfar har varit gifta i 60 år. Dom firar således diamantbröllop och har bara 15 år kvar till atombröllop.

Antal år Benämning
1 Pappersbröllop
2 Bomullsbröllop
3 Läderbröllop
4 Blomsterbröllop
5 Träbröllop
6 Sockerbröllop
7 Ullbröllop
8 Bronsbröllop
9 Pilbröllop
10 Tennbröllop
11 Stålbröllop
12 Silkebröllop
12,5 Kopparbröllop
13 Knypplingsbröllop
14 Elfenbensbröllop
15 Kristallbröllop
20 Porslinsbröllop
25 Silverbröllop
30 Pärlbröllop
35 Korallbröllop
40 Rubinbröllop
45 Safirbröllop
50 Guldbröllop
55 Smaragdbröllop
60 Diamantbröllop
65 Krondiamantbröllop
70 Järnbröllop
75 Atombröllop

Vi ska även skänka en tanke till min morbror som skulle ha fyllt år den 17:e. Grattis Anders, vart du än är.


Mina kunskaper i kemi ligger på ungefär samma nivå som Torquays tabellplacering så därför har jag inte en aning om vad den här bilden föreställer, men jag hittade den när jag letade efter bilder på diamanter och eftersom den snurrar så fint och det så lägger jag in den. Den har säker något med saken att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar