onsdag

Rawai Beach


1989 Rawai Beach, Dtohng Ling hade ringt från Australien och meddelat att kamraterna skulle avbryta semestern därunder och att han vill komma och möta oss i Thailand.

Vi väntade runt femtiden varje dag vid den restaurang där vi hade bestämt möte. När vi hade börjat tappa hoppet om att få träffa den långa apan så långt borta från betongförorten så stannade en lastbil med flaket fullt med kokosnötter och där på nötterna satt han och vinkade.
- Jag såg er igår, ni körde om bussen som jag åkte i med era vespor. Sen kunde jag inte hitta det blåa huset som ni bor i.
- Vart sov du inatt då?
- Där.
Han pekade på en smal strandremsa nedanför en låg mur.
- Där?
- Jepp fast längre bort, på andra sidan vägen.
- Jaha, du menar borta i zigenarbyn med dom landstigna piraterna. Dit vågar sig inte ens thailändarna.
- Dom var jättetrevliga, jag bjöd på Mekong.
- Jasså, då är det inte så konstigt att dom var trevliga. Vad använde ni som groggvirke?
- Virke?
- Så din första natt här lyckades du dricka ren Mekong tillsammans med en bunt sjörövare för att sen krydda det med att slafa utomhus nere vid havet. Tur att det inte blev högvatten.
- Tydligen.
- Viktigt med en bra start.

Det visade sig vara en bra start, för sen följde några av dom tokfransigaste veckorna mänskligheten skådat.
Tack för det Dtohng Ling.

4 kommentarer:

  1. Dtohng Fucking Ling om jag får be.

    Tycker du jag ska ta med den där anekdoten i CV:et ?

    SvaraRadera
  2. Okej, då blir det Dtohng Maaeng Ling.

    SvaraRadera
  3. Tack !

    Var det din minicykel eller var det Raks ?

    SvaraRadera
  4. Det borde ha varit min. Vespor är för farligt för mig.
    Men det är väl inte Rak som sitter vid bordet med oss va? Är det Herr Hallon?

    SvaraRadera