fredag

Albin ser på TV


Igår när Albin låg i soffan och kollade på när dom båda köpinglagen Norr och En gjorde upp om en semifinalplats i Svenska Cupen i en match som hade allt utom publik så ringde telefonen.
- Hej, det är morsan.
- Hej.
- Jo jag tänkte bara fråga, har du en stekspade?
- Nej, jag flyttade hemifrån för ungefär ett halvt sekel sedan och jag har fortfarande inte skaffat någon stekspade. Jag brukar slänga ner käket i stekpannan och sen så kör jag ner näven och gräver runt med fingrarna. Det bränns så inihelvete.
- Gör du?
- Jepp, det är kanske därför jag aldrig har skinn på fingertopparna.
- Du kan få en av...
- Morsan, håll i hästen nu. Du fattar väl för fan att jag har en stekspade.
- Jaha ja, det är klart, tänkte inte på det. He he he...
- Pucko, ho ho ho...

Efter en liten stund ringer nästa dårfink och den här gången är det Anna som har upptäckt en ny reklamfilm på TV.
- HA HA HAAAA HAAAA, HOOO HOO!!!
- ?
- Har du sett den där nya reklamfilmen när gamlingarna är ensamma hemma och dom åker kälke nerför taket och ner i simpölen?!
- Ja, den är fessli.
- Den är ju SKITKUL! MOHA HA HAAA HAAAAA!!! Jag dör!!!

Lite omtumlad av dessa två samtal från Albins två favoritknasbollar så lutar han sig tillbaka och ser på teven när exöstermalmaren Felix Magro missar sin straff. Han är den enda som missar i straffläggningen efter 120 minuters spel och Enköping är efter en rafflande batalj vidare till semi. Albin tror i alla fall att killen heter så, han spelade nämligen för blåränderna innan dom hade namn på ryggarna, så Albin är inte helt säker.

En trevlig stund i soffan för Albin som även tyckte att det var kul att få se Mål-Micke Andersson igen, killen ser fortfarande exakt likadan ut och verkar inte ha åldrats en dag, inte ens håret har växt. Och vem trodde att man skulle få se en spelare som Jesper Blomqvist i en cupkvart inför en publik som inte ens var fyrsiffrig utan endast sågs av 677 betalande åskådare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar