onsdag

Rygga på vift

I söndags kom jag hem utan min lilla North Face-ryggsäck som jag köpte i Hanoi 2006 och det var väl kanske inte så konstigt, men det var konstigt att jag hade med mig innehållet, nämligen ett par jeans och skor. Det enda som är borta är själva ryggan och ett USB-minne.
Som om inte det vore skumt nog så fortsätter mystiken nu på morgonen. När jag kommer hit till Zinken så ligger det en uteliggare och slafar på TV-balkongen och som huvudkudde har han en likadan ryggsäck som den jag hade. Jag väcker såklart fanskapet och frågar om det är hans säck och det vidhåller han. Jag frågar då om det ligger ett vitt USB-minne i den och det påstår han då att det inte gör.
Det är klart som fan att det är min ryggsäck, men jag vaknade 02:10 inatt och är på tok för trött för att börja dagen med att boxas med en lodis. Jag får väl åka tillbaka till Hanoi helt enkelt. North Face är sjukt billigt där.

2 kommentarer:

  1. Fasen vad tungt att känna en lodis använda ens rygga som kudde! Men du gjorde nog rätt som sket i honom. Tanken på slänga på sig ryggan full av lodisens loppor och löss känns sådär antar jag...

    SvaraRadera
  2. Jag ser framför mig alla timmar han kommer att tillbringa med att försöka få fyr på sin upphittade fimp med ditt USB-minne...

    SvaraRadera