torsdag

Så sköööönt!

Inte ens sextusen åskådare, inte en södermytsturist så långt Albins öga kunde se, klack som faktiskt sjöng, folk som på riktigt grät glädjetårar över ett i stort sett betydelselöst ettettmål, elljus, Hammarby fick straff!, Hammarby gjorde mål på straff!, Hammarby vann helt och hållet orättvist!, det var svinkallt och Bajen firade med publiken och sprang ärevarv så att man kunde ha trott att laget hade kammat hem Champions League.


Albin förstod varför det blev något av ett antiklimax efter guldet 2001, på Söderstadion firas nämligen varenda liten skitseger som att det är det största som har hänt. Så när det äntligen verkligen vinns någonting så går det liksom inte att toppa.

11 kommentarer:

  1. Var tog alla IT-Bajare vägen?

    SvaraRadera
  2. Det vet jag ej, men jag hoppas att dom stannar där dom är.

    SvaraRadera
  3. Då kommer ni aldrig att få mer än 7000 pers på er nya, fina, skööna, mysiga och härligt bohemiska arena.

    SvaraRadera
  4. Det är så skönt att hålla på Sveriges populäraste klubb som alla är såååååå avundsjuka på.

    Fattar inte vad ni är så rädda för, vi är rätt snälla.

    SvaraRadera
  5. Inte ett dugg rädda för er. Ni är bara småhandlare som aldrig varit ett hot. Vi ser bara ner på er och er töntiga image.

    SvaraRadera
  6. Vad är definitionen på "töntig"? Jag har i alla fall hellre en image av att vara en glad skit som gillar att dricka öl och som kan ta en förlust med stil, än att tro att jag är tuff (löjlig) och strävar efter att alla ska hata mig. Känns som att vi förlorar en tönt-tävlig rätt hårt.

    Wööö ö ö öh...alla hatar oss...wööö ö ö öh!!!

    Det kanske inte är töntigt - det är nog fanimej mest tragiskt.

    SvaraRadera
  7. Tjena kisar, vad gäspar skorpan? Jag låg och klämde någa TT igår och lyssnade på Kenta och Uffe. Orkade inte gå på söderstadion på matchen, har lite dåliga nerver så jag satt i mitt kyffe på söööder och lyssnade på sportradion. ÖÖÖÖHhhhhhhh Söööder Glöder. Bajen är bäst. Skit om vi torskade för vi är så jävlig charmiga för vi lira gladfotboll, öhhhh va jag är full.
    Nu ska jag ner till Snövit och ta en hövding och dricka ljummen bira och surra med Dallas och Texas och den andra sköööna söderoriginalen om när Nacka satt en hörna direkt i mål. Pengar får jag låna, det får jag säkert för vi söderbröder håller ihop. Oj där gick strömmen men jag är lika glad för det. Dunk.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

    SvaraRadera
  8. Varsågod! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  9. Helt ärligt, vem är den där anonyme förloraren?

    Att försöka göra sig lustig på gamla Bajenmyter är en sak. Att det sedan blir pinsamt fel är ju rätt väntat år 2008. Men att fanskapet inte ens vågar stå med sitt namn gör honom ju nästan till en parodi på supporter till gården eller allmänna!

    Jag skriver "honom" eftersom jag ännu i mitt liv inte stött på någon av kvinnligt kön som är så erbarmligt ensam, utstött eller extremt töntig i sina kommentarer och bortförklaringar.

    Så "anonym", jobbar du på Samhall eller är du 8 år gammal?

    SvaraRadera
  10. Var inte så känsligt Dubbhen. Tål du inte med att man driver med bajenmyten? Ni som är sådana sköönna kisar.

    SvaraRadera