måndag

Välkommen till förorten

Enligt den här kartan som jag hittade på Moderaternas sida (jag googlade mig dit) så ligger både ön Djurgården och Stadion på Östermalm. Det råder tydligen delade meningar om blårändernas hemvist, framför allt mellan blåränderna själva. Inte för att det spelar någon roll om det är en förortsklubb eller ej - men om det är några som borde veta så är det väl Moderaterna.
Ska dubbelkolla med Bagdad som har varit brevis och har örnkoll på sånt där.



Snodde rubriken från dig Jimmie...

11 kommentarer:

  1. Hammarbyhöjden är en förort. Hammarby är ett förorstslag som spelar utanför tullarna....eller hur Albingubben?

    SvaraRadera
  2. Läs rubriken, "Välkommen till förorten". Välkommen liksom.

    Sen så var anledningen till att jag skrev det där den att det var en difare som menade på att dom minsan inte alls är ett "Östermalmslag" eftersom gränsen enligt honom går vid Valhallavägen.

    SvaraRadera
  3. Men Hammarby är en förortsklubb...eller hur?

    SvaraRadera
  4. Hammarby Fotboll håller till vid Gullmarsplan och är en förortsklubb. Vi i bandyn håller till på Södermalm precis som damfotbollen, boxningen och en hel del andra sektioner och är således inte från förorten.

    SvaraRadera
  5. OK, då är alltså Hammarby fotboll lika mycket förortsgäng som AIK...eller hur? AIK spelar dock i Solna som är en egen kommun eftersom man blev utlokaliserade där när Råsunda byggdes. Klubben är bildad på Biblioteksgatan och är allra högsta grad en stockholmsklubb. Ska det vara så jävla svårt att hajja.

    SvaraRadera
  6. Inte lika svårt som det verkar vara att begripa att jag driver med Solna AIK. Finns inget lättare än att reta upp den kommunen.
    Humor, glimten i ögat och självdistans är liksom inte Solna AIK så bra på. Men det blir väl så när man strävar efter att alla ska hata en.

    SvaraRadera
  7. Dessutom så blev inte Solna AIK tvingade att byta stad - dom kunde ha stannat på Stockholms Stadion precis som DIF. Men stenhus och höga hattar lockade mera.

    SvaraRadera
  8. AIK tyckte att det var bättre med en riktig fotbollsarena än att spela i en riddarborg.

    SvaraRadera
  9. Just det! Och FLYTTADE till en ANNAN stad. Inte Stockholm utan en ANNAN stad. Vem är det som inte hajar?

    SvaraRadera
  10. Då på 30-talet så tillhörde Solna Stockholm.

    SvaraRadera
  11. ojoj, här vare bajsnödigt. lugn å fin nu mina herrar. vem bryr sig om sånt? godtyckligt dravel. Gnage danielsson e ändå så jävla coolare än resten så mig spelar det ingen roll:)

    intressant där tottboy, själv orkade jag faktiskt inte kolla upp fakta i vanlig ordning, utan la ut smörjan på hemsidan i hopp om att någon stackars pyjamasriddare skulle bli lite ledsen och få (ännu mer)identitetskris.

    jag supportar för övrigt stöld i rätt ändamål så rubrikgrejen e helt ok.
    jag har själv snott den faktiskt.

    SvaraRadera