måndag

Hammarby Parkboxning IF



















Om man idag letar upp sportsidorna på text-TV så kan man där läsa om att två ungdomsgäng pucklade på varandra i Vasaparken igår. Vad i hela helvete har en sådan nyhet på sportsidorna att göra!? Är parkboxning en sport?! Har svårt att föreställa mig att en ansökan till Riksidrottsförbundet från parkboxarna skulle godtas.

När raggare och punkare slog varandra både gula och blåa på 70-talet så inte fan skrevs det om detta i kulturdelen eller på motorsidorna. Parkboxning är har nämligen inte ett skit med musik eller bilar att göra och det är fanimej ingen sport!

Jag fattar inte varför det hela tiden vinklas till att allt som är snett i samhället är idrottsklubbarnas fel. Om en massa snorvalpar slår på varandra i Vasaparken dagen innan en fotbollsmatch så är det inte Hammarbys eller det andra lagets fel - det är föräldrarnas fel.

10 kommentarer:

  1. Kan det inte var Vasaparkens fel?

    SvaraRadera
  2. Jodå, eller alla vilda vargar eller kungens fel. Men framför allt så är det nog mitt fel. Lägg ner mig!

    SvaraRadera
  3. På Aftonbladets nätblaska står det INGENTING om matchen ikväll - det står bara om gårdagens bråk. PÅ SPORTSIDORNA!!!

    SvaraRadera
  4. Hammarbyarna står väl i vanlig ordning på O`Learys ikväll i sina fula tröjor istället för att gå på matchen och stödja sitt lag. Vet ni inte om att ni kan köpa sittplats ikväll?

    SvaraRadera
  5. Det finns bara sittplats på den arenan. Ett - vi HAR O'Learys på söder. Två - många drar sig för att åka till en ANNAN stad för att se på en "hemmamatch". Men det är väl kanske svårt att föreställa sig när man håller på ett lag som spelar två hemmamatcher mer än alla andra lag, bortsett från Hammarby och DIF som har fyra hemmamatcher färre än Solna AIK.

    SvaraRadera
  6. Tänk att det alltid är så otroligt synd om Bajen! Ni fick ju lira hemmaderbyna på Söderstadion för två år sedan men ni klararde ju uppenbarligen inte av att arrangera derbyn där. När jag var tonåring så fick jag inte ha fest hemma när det var FF eftersom jag inte kunde arrangera en fest eftersom de spårade ur. Samma sak.

    SvaraRadera
  7. Nä du har rätt - det skulle just se ut om ett derby på Råsunda skulle spåra ur. Har aldrig hänt va.

    Men om det inte spelas matcher där så får såklart inte förbundet in hyrespengar så dom kan sätta upp nät åt er på Norra. Nätet på Södra betalade Hammarby och DIF för.


    Skärp dig.

    SvaraRadera
  8. Sluta böla om det där nätet nu. Vad tror ni ska hända? Att ni får pengarna tillbaka.

    Du är välkommen upp till Gävle nästa helg. Finns mat, sprit och en nybäddad säng i min sommarstuga.

    SvaraRadera
  9. Vi får aldrig något tillbaka. :)

    Jag måste jobba varje helg fram till bandystarten. Sjukt mycket nu och dessutom är jag just sjuk som lök på laxen.

    SvaraRadera