lördag

Nykter förklaring

Den här vita perioden som jag är inne i nu för med sig lite nya upptäckter. Många tycker såklart att det är ett mycket mystiskt beteende och det håller jag verkligen med om - men en del reaktioner är minst lika mystiska. Jag har till exempel flera gånger fått höra. "Jaha, har du varit nykter i tre månader, är det för att du är alkoholist?"

Sitt i båten nu så ska jag förklara en sak mycket mycket tydligt. En alkoholist är en som dricker alkohol varje dag - inte en person som inte dricker en enda droppe. Det är liksom precis tvärtom.

7 kommentarer:

  1. Visst f-n är det nyttigt med en vit period (har jag hört) o helt rätt , inte behöver man va alkis för det!
    Sen kan man va helgalkis , helalkis eller periodare. Inte alla alkisar som dricker var dag.

    // Örnen

    SvaraRadera
  2. Periodare och helkrökis håller jag med om, men jag anser att helgalkis är ett jävla nykteristfascistpåhitt. Det är som att säga att man är födelsedagsalkis eftersom man dricker varje gång man fyller år. Gillar man att ta sig ett par stänkare på helgen när man är ledig så ska man fanimej få göra det med gott samvete utan några pekpinnar från några torra nykteristsvin.

    SvaraRadera
  3. Alla f.d alkolister kallar sig nyktra alkolister och de dricker inte. Så du är nog alkis trots allt Albin lille....

    SvaraRadera
  4. Jag kallar mig varken nykter eller alkoholist. Jag kallar mig för hammarbyare - tolka det som ni vill.

    SvaraRadera
  5. Nu känner inte jag alla Bajare men dom jag känner , ja inte spottar dom i glaset men utan att för den skull kalla dom alkisar!
    Albin , ta dig nu glas!

    // Örnen

    SvaraRadera
  6. Många som använder ordet helgalkis men jag håller med dig Albin , visst ska man få ta sig ett järn eller två när man är ledig.

    Jobbar själv skift som innebär att jag ofta är ledig mitt i veckan o tar mig naturligtsvis ett järn då.
    Vad får man höra då! Jo , då är man alkis bara för att jag tar mig en krök mitt veckan!!
    // Örnen

    SvaraRadera
  7. Borsten är ju själva grunden till ens inre frid och själsliga utsvävningar. Själv är jag vit måndag, tisdag, torsdag. Ibland onsdag. Men fredag till söndag släpper jag jävlar i mig på kopplingen!

    SvaraRadera