fredag

Slutspel vore najs


Ni anar inte vilken lättnad det är för Albin att Jesper, Robin och Kalle återvänder till Hammarby från Uralbergen. Med dessa tre förstärkningar så ökar nämligen Bajens chanser att gå till slutspel dramatiskt och kanske även chansen att kunna avancera en bit i det slutspelet. Ett avancemang som i sin tur dramatiskt ökar Albins chanser att få behålla sitt underbara jobb.

För det är så att om Hammarby missar slutspel så kommer bolaget inte ha råd att betala lön till Albin. I så fall kommer Albin inte längre ha råd att bo kvar i Sverige utan tvingas istället att flytta till Kenya och bosätta sig i ett träd eller under en sjö på självaste Cuba. Det kanske inte ens finns sjöar på Cuba och i så fall blir det ännu jävligare för Albin för då måste han bygga bo under en sjö som inte ens finns.

Nu kan Albin tacka finanskrisen i Ryssland för att han förmodligen slipper flytta ifrån Södermalm för att istället bo i ett träd eller under en sjö som inte ens finns.

5 kommentarer:

  1. Jag är så tacksam att jag snart ska ha semester! Och då inte främst för ledigheten utan för att jag kommer kunna läsa dina blogginlägg på hemmaplan, i min ensamhet. Mina kollegor verkar tro att det har brunnit helt när jag sitter på mitt kontor och skrattar för mej själv!Stolle! :0)

    SvaraRadera
  2. Förresten, man skulle ju kunna tänka sej att jag visade kollegorna dina inlägg så att även dom skulle få sej ett gott skratt men det går nu inte av två olika anledningar. 1. Dom har ingen humor! 2. Vi får inte surfa på arbetstid (jag är olydig!) Så alltså, dom får fortsätta att titta konstigt :0)

    SvaraRadera
  3. shit, va kefft!
    om det ligger till på det viset så hoppas jag dom går precis så långt att dom har råd att pröjsa din lön. på riktigt.

    trots att jag är en underbar gnagare från en härlig förort.

    SvaraRadera
  4. All lycka och välgång till Hammarby Bandy. Ni behövs och du har gjort dig oumbärlig. Det är Bajen Fotboll som jag har väldigt svårt med...och Bajenmyten som man spyr på.

    SvaraRadera