fredag

76 månaders bindningstid!?




Världshistoriens odugligaste företag ComHem slutar aldrig att förvåna, det är som att dom har ett perverst behov av att dumma sig med jämna mellanrum för att inte tappa greppet om förstaplatsen i racet om kundförakt.

Häromdagen fick vi ett brev från pappskallarna i vilket det meddelades att vårt TV-abonnemang efter bindningstidens slut kommer att byta namn och givetvis prishöjas. Tydligen ska vi även få 4 nya kanaler - vilka meddelas ej - och vårt programkort kommer att fyllas på med "en massa Play-innehåll" och det är väl vackert så, men vi har inget sådant kort och ingen sådan box, så hur det hela är tänkt verkar ingen ha tänkt på.
Kortavgiften höjs även den och det är inget annat än förolämpande att ta en avgift för något som man måste ha för att tjänsten man köper överhuvudtaget ska fungera.

Med denna nya information om hur det är planerat att komma djupare in i min plånbok så loggar jag in på "Mina sidor" hos ComHem för att ta reda på hur lång bindningstid vi har kvar på rådande avtal. Till min minst sagt stora förvåning finner jag där att det är 4 månader kvar på en 76 månader lång bindningstid. 76 månader!
Nu är det som skrivet endast 4 månader kvar, men tillåt mig att tvivla på att jag första maj 2005 slöt ett avtal med ComHem på nästan sex och ett halvt år!
Med dagens priser - alltså med blåsningen kortavgift - så landar en sådan överenskommelse på 21 079 kr och inte ens jag är så dum i huvudet att jag skulle sälja mig till ComHem på det viset.

1 kommentar:

  1. Hej,

    76 månaders bindningstid låter onekligen väldigt märkligt. Du får gärna fylla i det här formuläret med den här infon så ska vi kika på vad som har hänt: http://www.comhem.se/comhem/kundservice/general/-/417386/417386/-/index.html

    Hälsningar,
    Ola Eriksson
    Com Hem

    SvaraRadera