lördag

Alexander Albin


Lagom till påskledigheten (även om jag inte är helt ledig, utan håller på en del med hemsidan och lägger in saker som det här) så har jag naturligtvis fått en fysisk svacka. Ont i roten och halsen, svullna lymfkörtlar på halsen och bakom käkarna, lite snajdig feber, yr och allmänt orkeslös. Men igår när jag halvlåg i soffan och tyckte synd om mig själv så kom jag på att det är jävligt långt ifrån synd om mig och så tänkte jag på vad jag hade trott om någon för omkring 30 år sedan när jag var 13-14 år hade kommit fram och sagt följande om vad som väntade på mig idag.

- Du kommer att bo i en stor fin hörnlägenhet på Södermalm tillsammans med Pia och hon kommer faktiskt - tro det eller ej - att vara ännu sötare då.
- Du kommer att jobba för Hammarby Bandy AB och då har förresten Bajen hunnit bärga SM-guld i både fotboll, handboll och bandy.
- Du kommer inte ha några skulder, du kommer till och med ha lite kosing på banken.
- Din lillebror kommer ha en dotter och dessutom ha en till glutt på ingång.
- Du kommer att ha tillbringat i det närmaste 2 år i Thailand och länderna runt om där (sen skulle hon eller han ha fått peka ut på en karta vart Indokina ligger, för det var inte en jävel som visste något om Thailand på den tiden).
- Du och dina polare kommer om ett par år bilda klubben BK Borsten och den kommer att finnas kvar även efter år 2010.
- Du kommer att ha besökt 10 Roskildefestivaler.
- Du kommer att vara nästan lika liten som nu, men du kommer att ta 100 kg i bänkpress och du kommer att kunna slå frisparkar bättre än de flesta i Allsvenskan (det är sant, men det betyder - tyvärr för svensk fotboll - inte att jag är särskilt bra på det).
- Pia och du kommer att ha en TV på 42 tum som är platt och ni kommer dessutom att ha en likadan i sovrummet, självklart med långt fler kanaler än vad ni orkar utnyttja och det visas fotboll från alla de stora ligorna i stort sett varje dag. Självklart går det att spela in programmen så att ni kan se när det passar er.
- Det kommer att finnas något som kalls för cyberrymden, men vad det är orkar jag inte förklara, det får du helt enkelt upptäcka själv.

Jag hade såklart trott att den personen var skvatt galen och bara gått min väg.
Nä, det finns många som det är synd om - men jag hör fanimej inte till dem.



2 kommentarer:

  1. Du kommer att dela kvart med en gnagare i 6år och bedriva ungdomsgård..på Stångholmsbacken

    SvaraRadera
  2. Man kan ju inte ha tur med precis allt. :)

    SvaraRadera