onsdag

Jåbbe

Häromdagen frågade en styrelsemedlem mig om vad jag skulle göra dagen efter eftersom han behövde hjälp med lite saker och jag hade lite svårt att svara på det. En av alla fördelar med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik och varenda dag bjuder på överraskningar som jag inte har en aning om dagen innan. Jag har såklart några saker som jag gör på ren rutin som att tvätta åt A-laget, svara på info-mejl, städa i gymmet, hämta post, fibbla med fakturor och sånadär vanliga kansliprylar. Men sen kan det dyka upp vad som helst, oftast är det att någon behöver hjälp med nått som jag av någon anledning anses behärska.

Igår fick jag ägna halva eftermiddagen åt att säga åt elever från Mariaskolan att dom inte fick sitta på rullreklamen som vi har på ena långsidan när den årliga matchen mellan lärare och elever spelades. Den består nämligen av 30 moduler och dom sitter uppe med hjälp av aluminiumkonsoler som ger vika om det blir för stor påfrestning. Vi hade ett gymnasium här för något år sen och då lossnade en modul när gluttarna satt ovanpå och det kostade 14 000 kr att montera tillbaka den - givetvis skickade jag fakturan till skolan, men ändå.

Mjölk-Emma

På tal om jobb så är den här bilden tagen på min lillebrors jobb och när jag såg den så fattade jag varför han arbetar så mycket som han gör. Jag som trodde att jag har världens bästa jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar