onsdag

Just idag måste jag vara stark

Ikväll är det dags för premiären i Elitserien när Bollnäs kommer på besök klockan sju. Eller ja, dom kommer ju såklart tidigare och egentligen så är det inte idag eftersom jag skriver det här igår och lägger in det med en schemalagd publicering precis som igår - eller i förrgår när jag skrev det förra inlägget...ja ni fattar.





Igår var Bagdad och Albin på banken och växlade pengar och då passade Albin på att samtala lite med kassörskan. Han pekade på Bagdad och sa.
- Vi har känt varandra i över 30 år och jag har aldrig gillat honom.
Kassörskan tittade slött på Bagdad och konstaterade.
- Det förstår jag.

På matchdagar har jag ofta lust att lägga in ett par länkar på hemsidan så att vi får sköta våra jobb istället för att svamla en massa med folk som vill ha märklig hjälp.

Den här länken för alla som ringer och frågar efter telefonnummer.

Den här länken för alla som ringer och frågar om vädret.

Och kanske den här länken för alla som bara ringer för att babbla lite om Bajen i största allmänhet.

Det är kul och trevligt att folk tänker på Hammarby när dom undrar vilket väder det ska bli, eller vilket telefonnummer det är till IKEA, men just på matchdagar så har vi så att säga en smula tajt med tid för att hinna med alla på ett tillfredsställande sätt.

1 kommentar:

  1. Asgarv! Tack Albin, det behövdes idag. Eller är det kassörskan jag ska tacka?

    SvaraRadera