söndag

Hemma-hemmamatch

13.15 idag hälsar Sirius på Zinken och ett tag hade jag planer på att smyga in genom grinden borta vid Tanto och lite hemligt glida upp på läktaren och anonymt se på matchen, men det knyter sig i magen vid tanken på att vara där och inte hjälpa till med något. Dessutom så sa Pia att jag ändå inte brukar se något av hemmamatcherna eftersom jag jämt studsar runt och jobbar i bakgrunden och det är ju faktiskt sant.

Foto: Peter Jonsson Bajen Fans

Jag var förbi kansliet igår och smygjobbade lite och med tanke på det jag såg så skulle det vara omöjligt för mig att vara där utan att rätta till lite av varje. För ett otränat öga så ser Zinken okej ut - men jag ser det som inte syns så att säga och det är jobbigt att se småsaker förfalla som jag själv har varit noga med att sköta.

Kondition fungerar likadant över hela linjen, vare sig det handlar om fysisk kondis eller kondition på en byggnad eller en arbetsplats - det försämras successivt och allt försvinner inte på en gång. Om Pizzoni Elfving slutar träna idag så kommer han fortfarande vara Sveriges bäst tränade bandyspelare imorgon och om du målar om sommarstugan så kommer den att vara fin i några år och du behöver inte måla om den direkt igen dagen efter. Men det håller inte hur länge som helst.

Nej, jag stannar hemma och sköter om hemsidan istället, för det är faktiskt inte som en styrelsemedlem en gång sa när han upptäckte att jag satt efter en match och la in resultatet och lite annat.
- Va, är det du som gör det där?! Jag trodde det gick av sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar