fredag

Längtar "hem"

På tisdag är jag återigen utan jobb, så igår pratade vi lite om att det börjar bli dags för en tripp "hem" till Thailand igen. Förra sommaren höll jag mig ju innanför landets gränser och förde mest en helt värdelös tillvaro i efterdyningarna av chocken av den inte helt lyckade benhandlingen som min arbetsgivare lyckades trolla fram. I år har jag bestämt mig för att må bra och ta semester från A-kassan för att leva lite. Det blir såklart dyrt som fan att ha obetald semester, men den som har roligast vinner. 


Den här lilla filmen har varit med här på bloggen vid ett flertal tillfällen tidigare, men nu var det ett tag sedan och den tål att ses om lite då och då.
Vi har som tradition att supa ner konduktören när vi åker tåg i Indokina och om det går riktigt bra så brukar vi köpa skjortan av honom också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar