onsdag

Pissdåligt

Eftersom jag är ute och går rätt mycket så stör jag mig på att det bjuds så få ställen att pinka på, det är fanimej omöjligt att hitta en offentlig pissoar när det väl är akutläge. Pissar man då istället på en undanskymd plats så kan polisen haffa en och man får böta skjortan och halva slipsen.
Det här har jag skrivit om tidigare, jag har till och med skrivit till Stockholm Stad och påpekat det hela och när min polare Barry var ordförande i kommunalfullmäktige så tog jag även upp det med honom. Ingenting har såklart hänt sedan dess, snarare tvärtom.

Piss också
Vid det här laget har jag bott över 20 år vid Tullen och jag har nött ur skosula efter skosula under mina promenader runt de här kvarteren. Igår när jag knatade runt på kvällen så fick jag syn på den här pissoaren som jag aldrig tidigare tänkt på. Den är placerad under Västerbron. Allvarligt, om man nu har sökt sig ner till just den där platsen så kan man väl få slå en stråle buskarna och den där mojen borde väl kunna stå någonstans där den gör nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar