onsdag

Bildbombning 2

Efter några regniga dagar i Vang Vieng så flög vi ner till Pakse för att åka både bil och båt för att ta oss till ön Don Det. På den lilla flygplatsen i Pakse fick jag för mig att ta ut pengar i en liten bankomat i vänthallen och jag gjorde allt precis som man brukar göra, men det kom varken pengar eller kvitto. Vid andra försöket funkade det och det rasslade ut en miljon kip, men när jag efter några dagar kollade kontot så hade det såklart dragits 886 kr även för det första misslyckade försöket. När vi 4-5 dagar senare var tillbaka i samma vänthall så var det ett stort rött kryss över bankomaten, så den var uppenbarligen inte fullt frisk.
Jag ska ringa banken idag och se om det finns någon chans att få tillbaka pengarna, men mina förhoppningar är mikroskopiska. Hur ska jag kunna bevisa att det inte kom ut några stålar ur maskinen. Men vafan, det är inte alla som kan säga att dom har blivit blåsta på en miljon.


Inte direkt jumbojet

Båt till Don Det
Bodde här en natt

Pia på restaurangveranda


Laos fotat från Kambodja

Delfinvatten

Vattenmelon och laolao

Eeeh, ja vatten liksom

Pia på huvudgatan i Don Det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar