tisdag

Bildbombning 1

Som vanligt efter resorna så blir det ett evigt bildbloggande, men eftersom Örnie inte verkar läsa här längre så kanske jag slipper allt för mycket kritik för det. Plus att om man inte vill spana så finns det ju andra sidor på internet att välja på.

Eftersom vi fick - läs, Albin köpte fel - tågbiljetter och hamnade sisådär 50-60 mil för långt norrut när vi skulle till Pakse i Laos så fick vi ändra resplaner lite och började med en natt i huvudstaden Vientiane för att sedan åka upp till byn Vang Vieng. Lite som att säga att man ska till Öland, men istället för att få tågbiljett till Kalmar så hamnar man i Sundsvall. Jag har förvisso varit i Vang Vieng två gånger tidigare, men är man världens dummaste reseledare så får man skylla sig själv. Dessutom så är det najs där och varken Pia eller Hanna hade ju varit i byn innan.

Hur som helst så börjar jag den här bildbombningen med några bilder från Vang Vieng och sen tar jag det liksom lite i ordning. Hoppar över första dagarna i Bangkok, vilket jag borde ha gjort i verkligheten också med tanke på mitt överdrivna alkoholintag där och då.

Menygrubbel

Utsikt från vår balkong

Översvämning


Båttur på floden


En bro, en bro, en bro, en bro, en bro!

Biflod nedanför restaurangen 

Floden flyter nedanför bergen i bakgrunden 

Det blir mycket grönt och grötigt, men om man klickar upp bilderna så funkar det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar