söndag

Äntligen match igen!

Ikväll är det äntligen dags för Pia och mig att besöka Söderstadion igen, senast vi var där var 28 juli då Bajen mötte Assyriska. Den här gången är det det andra syriangänget från Södertälje Syrianska FC som kommer och hälsar på.

Antagligen mycket färre platser kvar

En riktigt listig grej som Hammarby Fotboll kör på hemsidan är barometern över sålda eller som nu kvarvarande biljetter till matcherna, jag gissar att det lockar rätt många marginalåskådare. Men jag blir både en smula road och uppgiven när jag läser på olika form om hur mycket det gnälls om att den uppdateras så sällan. I skrivande stund så har den exempelvis inte ändrats på ett dygn.
Istället för att gnälla och leta fel så kan man fundera på vad det beror på. En anledning kan vara att det var lördag och hon eller han som sköter det hela kanske var ledig och Hammarby är inte Real Madrid med flera hundra anställda som kan turas om med uppgifterna. Det troligaste är att personalen på biljettfirman AXS var lediga, vilket betyder att hon eller han som sköter barometern helt enkelt inte har haft möjlighet att få tillgång till färska siffror.
Efter 7 säsonger hos Hammarby Bandy är jag rätt trött på alla som bara letar fel utan att ha kunskap om hur saker och ting fungerar och jag vet att personalen hos fotbollen jobbar hårdare än de flesta av alla gnällmånsar.

Två timmar senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar