torsdag

Mr X

Otroligt skönt att Bajen efter stundtals bedrövligt och stundtals briljant spel lyckades gå vidare till cupens gruppspel efter 1-2 mot Karlstad. Hammarby kan nu bli lottade mot laget från Solna, men får då spela matchen på bortaplan eftersom något snille på förbundet har hittat på att de Allsvenska lagen alltid ska spela på hemmaplan när dom möter lag från lägre divisioner. Vad hände med sportslig rättvisa?

Herr Kryss
Nog om det, jag lunchade med Krysset häromdagen och vi pratade om bandyns hemsida och om att det inte är nödvändigt att ta nya profilbilder om någon spelare byter nummer, utan att man istället kan bildredigera in de nya siffrorna. Jag har inte det svindyra Adobe Photoshop utan nöjer mig med gratismjukvaran PhotoScape som jag använde för att trolla in Rutqvist nr 33 på X:ets skjorta som ett första test. Rutan (he he) med 33 blev lite för mörk, men det var bara ett test så jag ansträngde mig inte med att ljusa upp den infogade bilden. När jag hade skickat den till Krysset så svarade han att det såg bra ut, men undrade samtidigt om jag inte kunde snygga till ansiktet när jag ändå höll på. Eftersom PhotoScape är rätt begränsat så kunde jag inte åstadkomma något bättre än det ni ser på bilden här ovanför.
Rätt hyfsat ändå, om jag får säga/skriva det själv.

Hammarby Bandy förlorade för övrigt träningsmatchen mot VSK igår med klara 5-1 efter ledninge med 0-1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar