lördag

Nu då

Det ska bli intressant och se om de nya makthavarna i Stadshuset får loss de mörkblå tummarna och äntligen sätter igång och bygger den där utlovade bandyhallen. Det var förvisso de blå som lovade ett hallbygge, men med all tydlighet så ser vi idag hur mycket det löftet var värt. Tror ni mig inte så ta er gärna ut till Tallkrogens bollplan och titta. Inte för att jag vet vad ni ska titta på, men någon bandyhall kommer ni i alla fall inte att hitta.


BYGG DEN DÄR JÄVLA HALLEN!!! FÖRIHELAGLÖDHETAHELVETE, KOM IGEN NU!!!

Tänk på alla ungar och tonåringar som vill spela bandy med oss, men som vi måste ge beskedet att det inte går eftersom huvudstaden i Sverige inte kan få fram istider - vare sig i eller utanför någon hall. Patetiskt.

Plus att det för min egen del inte är helt oväsentligt eftersom en bandyhall kraftigt skulle öka mina chanser till att få tillbaka min fasta tjänst på kansliet. Vi har kids och för den delen vuxna som vill spela bandy och vi har mig som vill jobba med det, men vi har en stad som inte klarar av det som exempelvis metropolen Rättvik klarar av - bygga fyra väggar och ett tak över en isyta - så vi får vackert drömma vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar