fredag

Vi ska - kanske - tillbaka



Av någon konstig anledning så är jag inte så nervös inför söndagen som jag hade räknat med, det är som att jag ändå inte riktigt tror på att Bajen återvänder till Allsvenskan 2015. Jag har på något vis vant mig med tillståndet i Superettan och accepterat skiten som det naturliga, Allsvenskan är som en utopisk dröm som det bara är dumt att tro på.
Det är skönare att gå upp i Allsvenskan än att vinna SM-guld och framför allt så är det mycket viktigare för föreningens överlevnad. Det betyder att det på söndag finns chans till den största festen på Södermalm sedan hösten 2001, men jag fixar inte att hoppas allt för mycket och gör mig istället redo för ännu ett år i skymundan.

När dom i filmen Tillbaka till framtiden åker till framtiden så är den framtiden år 2015, bara en sån sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar