söndag

Allt kan skita sig

1970 började det sjungas på Söderstadion och än idag är vi  ledande inom svensk läktarkultur - vad än en del wannabes tycker. Jag kan, vill och vågar inte lova vinst idag, men jag kan tveklöst lova att på eftermiddagen idag så kommer det på Söderstadion sjungas högre, mer och mäktigare än det någonsin på en arena i Sverige. 
Det kan jag lova.


Efter SM-guldet 2001 så ramlade drygt 10 000 åskådare ut på söder, vid vinst idag så kommer 30 000  - plus alla som i så fall kommer att söka sig in - att skapa den största festen Södermalm har skådat genom alla tider. 
Men det går väl åt helvete som vanligt. Alla ni som tror att Jönköping är en lätt sak att välta omkull ska veta att det inte finns några enkla eller givna segrar, tror ni mig inte så säger/skriver jag bara Celta Vigo.
Fattar ni inte vad jag syftar på så kan ni klicka på namnet eller googla. 73 år...herregud, mina nerver... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar