lördag

Minnen

Idag 10.00 så får allmänheten tillträde till Söderstadion för att ta med sig ett minne därifrån. Det kan vara en bit gräsmatta, ett räcke, en bit bänk eller vad man nu tycker är starkt förknippat med minnena från en svunnen tid. Läste att en snubbe vill ta med sig den långa pissrännan från pissoaren under norra läktaren, men att han inte riktigt har klurat ut hur han ska förklara det storslagna i denna idé för frugan.
Själv stannar jag dock hemma, jag har redan tagit mitt farväl och bär istället med mig mina minnen i hjärtat och i form av en tatuering på benet.


Funderar på hur dom tänkte när dom planerade in just det här datumet för plundringen. En bit gräsmatta lär ju bli en av de mest populära föremålen att ta med hem och det är ju ren tur att det inte ligger ett tjockt snötäcke över gräset och att det inte är tjäle i backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar