söndag

Rabatt - om du är fin nog


Efter vissa finjusteringar åt mitt håll så har jag nu äntligen skrivit på avtalet med Hammarby Bandy AB. Så nu kan jag se fram mot slutet av februari då jag för första gången på 1 år och 10 månader kommer att få en helt vanlig månadslön utbetalad, den i januari blir en treveckorslön.
Det går ingen nöd på mig ekonomiskt, men det ska ändå bli skönt att slippa dryga ut löpande kostnader med mina sparpengar.


Med min återanställning i ryggen skred jag till verket med att beställa säsongskortet på Söderstadion och jag tänkte byta ut mitt rese- och köpapånätetkort från Swedbank till ett nytt kort från Marginalen Bank och på så sätt håva in 1000 kr i rabatt. Men det visade sig att den där pajasbanken endast godkänner kreditkort till folk men tillsvidareanställningar, vi som jobbar säsong eller har timlön får nobben.
Om man gick ut med den informationen direkt så skulle det spara en del tid för oss mindre lyckligt lottade och vi kunde istället fläska in 3575 kr på direkten utan kreditupplysningar och skit. Varför har man ens med alternativet "projektanställd" när man skickar in ansökan. Jag är en snart femtioårig man som aldrig ens har fått en betalningspåminnelse, men jag måste tydligen ändå bli förnedrad och få veta att jag inte anses duga. Samma sak hände för en av mina allra godaste vänner, hon har nämligen timlön. Att hon har ekonomi till yrke och antagligen tjänar mer på en timme än vad idioten som gav henne avslag gör på ett år hjälpte föga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar