söndag

Ska ni gå hem nu?

Dagens rubrik ska givetvis sjungas.

Man kan inte låta bli att undra hur långa nunor alla de som gick hem vid ställningen 1-5 med en kvart kvar fick när de upptäckte att Bajen till slut vunnit matchen genom en helt rubbad upphämtning och en straffläggning som är något av det svettigaste som utspelats på Zinkens kalla is. På kansliet vältes det kaffekoppar och människor med brännskador och näsblod som följd i en glädjekalabalik som skulle ha blivit jävligt bra TV. 
Om ni inte fattar vad jag skriver om så kan ni klicka här och här och här för matchrapporter.

The tröja

Slangen har i mitt öga varit en hjälte alltsedan han kom till oss, har man en Bajen Fans-tatuering på underarmen så platsar man i min bok varje dag. Det är för övrigt flera av spelarna i A-laget som har köpt säsongskort i klacken på Söderstadion, undrar hur vanligt det är i andra klubbar. Har svårt att se Messi stå i klacken och vråla när Barcelona spelar basket. 
Bilden här ovanför avslöjar Slangens hemliga kort, hans Falu BS-tröja som han har haft på sig under varje träning och match sedan han kom till klubben för 5 år sedan. Tidigare i veckan så skickade jag sms till honom och skrev "Din Falu-skjorta gick sönder i tvätten", svaret kom som en blixt "Då slutar jag". Han gick inte ens med på mitt förslag om att spela med bar överkropp. 

Slangman till höger
Bilderna ovanför har jag tagit, bilderna här nedanför är Bertolottis och dom är så jävla bra att jag bara måste "låna" dom av honom. Grym stilstudie på min kanslikollega Krysset. Jag var pissnervös när han skulle skjuta sin straff och jag tänkte "Sätter du den här Tjock-Snoddas så ska jag sluta reta dig för dina straffar, jag lovar". Det där löftet kommer jag såklart inte hålla, men jag tänkte så i alla fall. 




2 kommentarer:

  1. Hmm, gick till Zinkens krog! Dags att avgå!
    // Tånken

    SvaraRadera
  2. Just du av alla människor. Monsterkul. :)

    SvaraRadera