onsdag

Vilka lirare

När vi vann i Bollnäs förra veckan så utnämndes min kanslikollega X:et till matchens lirare och på bilden ser ni priset som vi har glufsat på till fikat sedan dess. När vi mötte Sandviken i fredags så blev Uffe utsedd till matchens lirare, han fick 10 000 kr av matchvärden Dörrbolaget (som han givetvis skänkte till lagkassan). Det är så att säga lite skillnad på nivå på det där priserna.


För några år sen så fick vi 10 st små laptops (datamaskiner) av DataCom som Bagdad och jag fick till uppgift att dela ut till den spelare vi ansåg hade varit bäst i de tio kommande matcherna. Första matchen så tyckte vi att ÖB var värd en laptop, men i nästa hemmamatch så var han ännu bättre, men vi kom fram till att vi inte kunde ge honom en dator varenda jävla match. Fast ett tag så hade vi planer på att ge honom alla tio bara för att reta resten av truppen.

När ÖB satt i omklädningsrummet med priset så sa hans bänkgranne.
- Vafan, en dator! Jag blev matchens lirare förra matchen och fick en liten väska med klistermärken!
Som sagt, det är lite skillnad på de där priserna.

Själv har jag bara blivit utsedd till matchens lirare en gång, det var när vi lirade en träningsmatch på Enskede IP och jag på något sällsynt vis snubblade in två mål. Priset jag fick av Ladde var en halv flaska rakvatten. Alltså inte en halv flaska, en halvfull flaska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar