fredag

Hej då mobilen

Igår när jag skulle börja jobbringa så vägrade min gamla mobil som jag envist vägrat byta att göra det - ringa alltså. Så istället för ringa/jobba så fick jag knalla över till Liljeholmen för att krana en ny telefon (ja det är klart att jag får stå för mobilen själv, jag är ju anställd av Hammarby, vad tror ni). Den snitsige mobilnasaren frågade om han skulle göra telefonen startklar genom att kopiera över det nödvändiga från den gamla och eftersom det lät bättre än vad det senare visade sig vara så nappade jag på det. När jag sen kom hem så upptäckte jag att han endast hade klonat över mejladresserna, så jag fick mecka in SIM- och minneskort i den gamla och på grund av att allt numera är microlitet så drev det mig över alla gränser till totalt vansinne som finns. Glasögon, pincett och kallsvett i flera timmar innan jag hade lyckats fladdra över all information jag behöver. Telefonnummer är till exempel jävligt bra att ha när man ska ringa.

Hej då...snyft

Men nu funkar den i alla fall och det här är den första bilden som är tagen med den nya telefonen och det är den gamla ni ser. Tror inte att det finns mobiler som kan fota sig själva...än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar