söndag

Nattvakt

För ett tag sedan skev jag om boken jag läser som handlar om att vi nu lever i den minst våldsamma tiden någonsin. Innan jag somnade igår så läste jag om hur man på medeltiden brukade roa sig med att tortera medborgare, för det handlade just om att roa sig, tortyr var otroligt populärt och vanligt och ansågs vara lite av en konstart. Ibland kunde man bli torterad för brott som skvaller, missad gudstjänst eller för att man helt enkelt fått för sig att dra en Tarzan.

Judas Cradle 
Det var ingen hejd på fantasin när det kom till att plåga folk. Ett slugt sätt att ta livet av ett offer var att man hängde upp stackaren i fotlederna, sen satt man en såg mellan benen och sågade kroppen i två delar. Aj aj aj.
Ett annat fräsigt sätt var den så kallade Judas Cradle som bäst kan beskrivas som en gigantisk buttplugg. Ni ser på bilden ovan hur det gick till, man satt helt enkelt någon med fisan på en stor jävla kon och sen så lät man tiden och ren utmattning sköta jobbet. Den kallades för nightwatch eftersom offret av naturliga skäl höll sig vaken så länge som möjligt och spände rumpan. Vad som hände när man inte längre orkade spänna kan ni ju själva räkna ut.

Buttplugg grande 
Aztekerna offrade runt 40 människor om dagen. Man lät krigsfångar föda upp barn endast i syfte att barnen skulle offras, men de hemskheterna skriver jag om en annan gång. Det får räcka såhär för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar