lördag

Stopp igen

Brudspan
Igår var det min tur att råka ut för häst som vägrar flytta sig ur fläcken. Jag var ute och rastade Neisti i ett koppel/rep, ungefär som ett fett stor jycke och han fick gå och mumsa gräs lite där han ville, ett tag var befann vi oss ute i skogen på en bergskulle mitt bland spenaten. När jag sedermera ville vända och gå tillbaka så ville kusen annorlunda, han ville så att säga inte alls. Ville ej. Icke.
Jag drog så hårt jag vågade i repet, men han bara fluktade slött och såg ut att tänka "Jaha, vad ska du göra nu då din lille pellefjutt, jag är minst tio gånger starkare än dig", så det vara bara att finna sig i det och ge upp.
Efter ett tag kom Pia till undsättning och när vi såg henne en bit bort på vägen så viskade jag till Neisti "Titta nu kommer Lilla Stygga Tanten, du kanske skulle ha gjort som jag ville direkt, du är inte lika stursk nu va".
Pia tog bara tag i repet och gick, hon är mycket starkare än mig.

Häst sko 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar