söndag

Grön(vit) betong

Betongförorten Vårberg
Började den här strålande söndagen med att klippa svärföräldrarnas gräsmatta ute i Vårberg. Det är alltid en speciell känsla att återvända till förorten där man växte upp. Våbban kommer liksom alltid prägla mig och den jag har blivit, betong i blodet på nått vis. Snacka inte skit om Vårberg, för då jä...ja ni fattar.

Men Våbban är inte bara betong, samtidigt som det är fruktansvärt fult mest överallt så finns det ställen som är helt otroligt vackra. Det är lite som när jag lirade boll, jag kunde vara bäst på plan i 10 minuter (1 minut säger mina gamla lagkamrater såklart) och sämst resterande 80. IFK Ojämn.


Fick den här bilden av Ove igår - total världsklass. Skönt att Bill kommer på festen nästa lördag.

Hoppas att alla dumskallar som ylar gnagarramsan "Hata Göteborg" blir tillrättavisade av bättre vetande idag. Klarar inte av den där skitramsan, den har alla fel som finns. Det är Solnas, det handlar om att hata, den låter förjävligt, den är pinsam. Sluta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar