fredag

Kukspelschema!!!!

Det är lite jobbigt nu, varje gång jag råkar tänka på att jag kommer att missa Hammarby - Malmö på onsdag eftersom förbundet återigen har lyckats lägga en match för både dam- och herrlag i samma förening på samma tidpunkt så känner jag ett sug av ångest i magen. Det känns lite som jag antar att det skulle kännas om morsan av någon obegriplig anledning meddelade att jag inte fick komma och fira jul tillsammans med släkten. Det känns helt enkelt vidrigt.


Fattar att det här kan verka löjligt för den som inte har samma passion för fotboll som jag har, det finns till exempel mycket jag inte fattar. Jag förstår inte hur man kan tro på en påhittad sak som Gud, men jag har full respekt för alla som gör det. Jag förstår inte varför det finns fattiga människor - som ju faktiskt också är något som vi människor har hittat på, men som inte alls behöver finnas.
Men för mig är det verkligen jobbigt, varje gång Bajen släpper in ett mål mot Solna AIK så får jag samma känsla i kroppen som jag fick när jag nåddes av beskedet att min farsa hade dött. Jag vet, svårt att fatta, men för mig så gör det fysiskt ont.

FAN FAN FAN!!!

Självklart har jag försökt flytta vår match, men det var fyra spelare hos motståndarna som inte gick med på det.

HELVETE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar