söndag

Vettig supporterkultur

Nu är det väl inte så värst många av de som fortfarande tror att fotbollssupportrar bara är ett gäng fulla rasistiska snubbar som läser den här bloggen - det är inte så många som gör det överhuvudtaget numera - men dom som fortfarande har den snedvridna bilden kan ta sig en titt på St Pauli. Det finns faktiskt folk som är intresserade både av fotboll och mänsklighet.



Eftersom jag började bry mig om fotboll på 70-talet så gillar jag inte de lag som var mest framgångsrika på den tiden. Jag håller på Bajen och vi gillar inte de som har det för lätt.
Men eftersom Bayern München faktiskt från början är knegargänget och TSV 1860 München högerdårarna och Bayern dessutom har ett vänskapsband med St Pauli så kan jag inte tycka riktigt lika illa om den klubben längre. När dom slog högersvinen Hamburger SV med ett mål i slutminuten igår så kunde man se en St Pauli-flagga i Bayerns klack och då mjuknade jag lite till.
Man är väl inte mer än människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar