måndag

IFK Scenförändring

Såhär i jänkarspektaklet halloweentider så får nedanstående bild illustrera gårdagens match två ansikten.


Det Hammarby visade upp under matchens första fjärdedel - eller inte visade upp beroende på hur man väljer att se på det - kan vara det värdelösaste jag har sett. Nu menar jag inte bara från Bajens sida, utan överhuvudtaget, sämre fotboll har aldrig skådats. Man brukar ju säga att man inte kom över på motståndarnas planhalva när man spelar dåligt och igår så stämde det näst intill helt och hållet under de första 20-25 minuterna.

Nu var min tanke att jag skulle beskriva och kanske till och med förklara den scenförändring som sedan ledde fram till att Hammarby åkte hem från Sundsvall med tre poäng och fyra gjorda mål mot ett enda insläppt. Efter en stunds funderande så har jag kommit gram till att det helt enkelt inte går att förklara. Hur man kan inleda en match så fantastiskt uruselt och ändå vinna med så stora siffror övergår normalt förstånd och mitt förstånd är inte mer än normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar