tisdag

Tant Albin

För ett tag sedan var jag på anställningsintervju hos en liten fotbollsklubb. Jag var en av tre som hade valts ut av nästan 200 sökande, så det kändes ju rätt okej redan så långt. Själva intervjun gick också bra, men det var två saker som låg mig i fatet. Dels så tyckte intervjuaren att jag verkade en smula överkvalificerad och det får man väl se som dels bra men inte jättebra om man vill ha jobbet. Men det som gjorde det hela svårt att begripa var att han sa att dom egentligen sökte en tjej och någonstans kan jag tycka att mitt namn borde ha avslöjat min könstillhörighet. Varför slösa tid för oss båda om det ändå var klart innan att jag inte skulle få jobbet på grund av att jag är man.

Skäggiga damen
Spånar man vidare så kan man fundera på hur det hade sett ut om det hade varit tvärtom.
"Du är exakt den vi söker, men tyvärr så är du kvinna och vi vill anställa en man, så vi kommer att välja en sämre kandidat som inte har tuttar."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar