tisdag

Alla arbetslösa är lika arbetslösa



Tiden går overkligt fort när man inte jobbar och nu har det på något märkligt vis gått så lång tid att jag kan få hjälp med stöd från Arbetsförmedlingen med så kallat Nystartsjobb. I mitt fall betyder det att om man tar en lön på 27 600 kr så får arbetsgivaren 6284 kr i stöd, vilket ger en kostnad per månad på 29 988 kr. För nyanlända är motsvarande stöd på 15 710 kr och en kostnad på 20 562 kr.
Jag förstår verkligen hela grejen med att man behöver extra mycket hjälp om man kommer ny till ett land och allt det där, men jag måste erkänna att skillnaden i uppbackning fick mig att känna mig betydelselös i sammanhanget.

2 kommentarer:

  1. Gå via af rehab.
    // Avgå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker det. Har begärt ut mina journaler från vårdcentralen, men det har gått två veckor nu så jag får gå dit för tredje gången och tjata.

      Radera