lördag

Namnbombad

Jaha, nu sitter man här efter fem arbetsdagar och har tid till att blogga och då är det givetvis helt tomt i skallen på idéer. Antagligen så är min hjärna överbelastad efter veckans alla nya intryck. 


En märklig sak som jag har upptäckt på nya jobbet är att alla lärare ser likadana ut och har samma namn, dessutom så är det en gymnasieskola så jag ser inte heller någon skillnad på elever och lärare, alla ser ut som tonåringar. Det gör det extra knepigt för mig som dessutom lider av den osympatiska åkomman namnafasi och därför har skitsvårt att lära mig namnet på folk. Som tur är har en del av de manliga lärarna  - iallafall antar jag att det är män - skägg, så jag kan nog utesluta att någon av dom heter Anna. Det finns fyra som heter Anna, men jag har ingen aning om hur dom ser ut eftersom alla som sagt ser likadana ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar